با شیرینی رژیمی دیگر نگران افزایش وزن نباشید!

۶ بازديد

شیرینی رژیمی چیست؟

طبق خبرمنتشر شده در رسالت نیوز ،احتمالا کمتر کسی در دنیا پیدا می شود که علاقه ای به شیرینی و کیک های مختلف نداشته باشد. مخصوصا شیرینی برای روزهایی که انسان در حالت ناراحتی و افسردگی به سر می برد بسیار مناسب است. ولی با این حال همواره افرادی هستند که نمی توانند از وجود این مواد لذیذ لذت ببرند. حال علت آن می تواند به خاطر این باشد که یا فرد دارای اضافه وزن است و یا به دلیل داشتن دیابت نمی تواند از این ماده خوشمزه استفاده کند. در این حال تنها راه استفاده از شیرینی رژیمی است! با استفاده از شیرینی رژیمی دیگر مجبور نخواهید بود که این شیرینی را از مواد غذایی دلخواه خود حذف کنید. شیرینی رژیمی می تواند جایگزین بسیار مناسب برای شیرینی هایی باشد که میزان قند به کار رفته در آن ها بسیار بالاست. به دلیل این که علاقه اشخاص به شیرینی و مواد شبیه به آن بسیار بالاست در نتیجه افرادی که دارای مشکلات ویژه ای هستند می توانند با آسودگی از انواع شیرینی رژیمی بهره مند گردند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با خصوصیات ویژه شیرینی رژیمی آشنا سازیم.

درباره شیرینی رژیمی

مهمترین خصوصیت شیرینی رژیمی این است که این نوع مخصوص شیرینی دارای کالری کمی است. این نوع از شیرینی مخصوصا برای کسانی که دیابت دارند و یا از اضافه وزن رنج می برند انتخاب بسیار مناسبی است. همین طور برای افرادی که مجبورند به دلایل ویژه ای قند خود را کنترل کنند و از مصرف مواد شیرین خود داری نمایند بهترین راه استفاده از شیرینی رژیمی است. خوبی شیرینی رژیمی این است که در هنگام پخت این شیرینی ها از قند و روغن استفاده نمی کنند بلکه مواد قندی طبیعی جایگزین این گونه مواد می شود. مواد شیرینی که در شیرینی های رژیمی مورد استفاده قرار می گیرد به هیچ عنوان جذب بدن نشده و تنها قادرند تا مزه و طعم شیرینی را ایجاد کنند. حتی کسانی که دچار بیماری های مختلف نیستند و به راحتی می توانند از مواد شیرین استفاده کنند نیز جذب شیرینی های رژیمی شده اند و استفاده از این نوع شیرینی بسیار افزایش یافته است.

دلایلی که باید از شیرینی رژیمی استفاده کرد:

کنترل شکر توسط شیرینی رژیمی:

ابتلا به دیابت دیگر تنها مختص افراد جوان نیست بلکه امروزه افراد زیادی به این مشکل گرفتار هستند. افرادی که دچار دیابت های دسته یک و دو هستند نمی توانند از مواد شیرین مصرف کنند زیرا به بدنشان آسیب وارد می شود. مهمترین عاملی که باعث می شود افراد از شیرینی رژیمی استفاده کنند مبتلا بودن به بیماری های قندی است. فردی که مبتلا به دیابت است پس از مراجعه به دکتر از مصرف مواد قندی منع می گردد. اما جالب است که بدانید این اشخاص می توانند از موادی که دارای قند طبیعی هستند مثل خرما استفاده کنند.

کنترل چربی توسط شیرینی رژیمی:

نوع چربی که در شیرینی های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد از نوع روغن نباتی و کره است. این چربی باعث می گردد تا فشار خون بدن افزایش یابد. همچنین با جمع شدن چربی بیش از حد در بدن، عواقب ناگواری گریبان گیر شخص خواهد شد. در نتیجه باید بدانید که مصرف زیاده چربی نه فقط برای افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند بلکه برای افراد عادی نیز مشکلات فراوانی ایجاد می کند. در نتیجه استفاده از شیرینی رژیمی که در آن به جای چربی های مضرر از چربی هایی هم چون روغن آووکادو استفاده شده است انتخاب بسیار مناسبی است.

کنترل بیماری قلبی و عروقی توسط شیرینی رژیمی

افراد مبتلا به این نوع خاص از بیماری ها قادر به استفاده از موادی هم چون روغن و مواد قندی نخواهند بود.

در انتها کسانی که دارای اضافه وزن هستند نیز باید از مصرف شیرینی جات خود داری کنند. زیرا این افراد از جمله کسانی هستند که در معرض بیماری های قلبی و دیابت قرار دارند. در این حالت برای این جور افراد استفاده از شیرینی رژیمی می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

 

مزایای شیرینی رژیمی چیست

از مهترین فواید آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شیرینی رژیمی کالری زیادی ندارد
  • با مصرف شیرینی رژیمی دندان های شما دچار پوسیدگی نخواهند شد
  • با مصرف این شیرینی ها خطر ابتلا به بیماری قلبی کاهش می یابد
  • مصرف شیرینی رژیمی باعث افزایش وزن شما نخواهد شد
  • شیرینی رژیمی امکان ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

مواد مختلفی که می تواند در شیرینی رژیمی استفاده شود:

ایزومالت: این ماده در شیرینی های رژیمی به جای قند مورد استفاده قرار می گیرد. ایزومالت در اثر یک رویداد بیوشیمیایی از ساکارز به دست می آید.

روغن گیاهی: همان طور که می دانید از روغن های مختلفی در شیرینی های طبیعی استفاده می شود که می تواند برای بدن بسیار مضرر باشد ولی در شیرینی رژیمی ماده استفاده شده روغن هایی خواهد بود که به طور طبیعی از گیاهان گرفته شده است.

بهترین برنامه غذایی برای افزایش وزن

افزایش وزن
بسیاری از افراد آرزوی‌شان کاهش وزن و تناسب اندام است. در حالیکه افراد دیگر به دنبال روش‌هایی برای افزایش وزن هستند. این دسته از افراد به احتمال زیاد انواع و اقسام رژیم‌های چاقی را امتحان کرده، اما نتیجه‌ای از آن نگرفته‌اند. همان طور که چاقی خطرناک است، لاغری زیاد هم افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف مثل ضعف در سیستم ایمنی بدن و عفونت می‌کند. علاوه بر آن، افراد لاغر در هنگام بیماری نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می‌کنند. فردی که ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر وزن نرمال است، کم وزن تلقی می‌شود. یکی از مشکلات شایع در راه اضافه کردن وزن، مصرف بیش از اندازه‌ی غذاهای پر کالری و بی ارزش است. این روش به جای اینکه باعث عضله سازی شود، موجب بد فرم شدن بدن و افزایش توده چربی می‌شود. اگر به دنبال یک رژیم چاقی سالم هستید، با ما همراه باشید.

اگر از سلامت جسمی و روانی کاملی برخوردار هستید، راه حل کاهش وزن این است که روزانه انرژی بیش تری نسبت به آن چه برای فرآیندهای فیزیولوژیکی و فعالیت بدنی مصرف می کنید، به دست آورید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.