غذاهایی که به شما انرژی زیادی می دهند

۶ بازديد

طبق خبری که در افق آنلاین منتشر شده است اگرچه نمی توان از میزان فعالیت های روزانه زندگی کم کرد، اما به عنوان یک متخصص تغذیه به شما پیشنهاد می کنیم غذاهای مناسب را برای تثبیت و افزایش سطح انرژی خود انتخاب کنید که انگیزه لازم برای مقابله با هر کاری را به شما بدهد.

افزودن تنها چند ماده تقویت کننده انرژی به رژیم غذایی، در حالی که برخی از کاهش دهنده های انرژی را حذف می کنید، می تواند تفاوت خارق العاده ای بر روی میزان سطح انرژی، انگیزه و توانایی شما در انجام کارها ایجاد کند.

رژیم غذایی سرشار از انرژی

حفظ ثبات قند خون کلید ثابت نگه داشتن انرژی است. تمرکز هر رژیم غذایی دارای محصولات انرژی بار، تثبیت قند خون، جلوگیری از افزایش بیش از حد یا کاهش آن است. وقتی گلوکز خون از کار می افتد، احساس تنبلی و خستگی می کنیم. آن وقت است که ما به دنبال رفع سریع آن هستیم تا انرژی و قند خون خود را بالا ببریم و چرخه دوباره شروع شود. پیگیری مداوم قند خون بالا و پایین با شیرینی یا کافئین ما را خسته می کند.

اهمیت صبحانه

صبحانه، به ویژه برای حفظ انرژی، مهمترین وعده غذایی روز است. مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که افراد با وزن طبیعی که صبحانه می خورند، در طول کل روز تا ساعات شب نوسانات قند خون کمتری را تجربه می کنند. صبحانه قند خون را تثبیت می کند، بنابراین سطح انرژی را پایدار نگه می دارد. کمی ماست یونانی با ترکیب برخی از انواع توت ها یک انتخاب عالی برای تقویت انرژی خواهد بود. همچنین می توانید از یک تخم مرغ با یک تکه نان تست کامل غلات نیز بهره ببرید. ترکیبی از پروتئین همراه با کربوهیدرات، شما را تا وعده ناهار پر انرژی نگه می دارد.

اگر می خواهید با استفاده ازمحصولات انرژی بار سطح قند خون خود را کنترل کنید، که به نوبه خود انرژی شما را تثبیت می کند، غذاهای بسیار خاصی وجود دارد که باید از آنها به صورت روزانه استفاده کنید. راز خوردن مقدار کافی پروتئین در هر وعده غذایی، از صبحانه شروع می شود. هضم پروتئین بیشتر طول می کشد و به کاهش جذب هر نوع کربوهیدرات همراه با آن کمک می کند. هنگامی که پروتئین وجود دارد، کربوهیدرات ها به آرامی وارد خون می شوند و از افزایش بیش از حد قند خون یا از بین رفتن آن جلوگیری می کنند. توجه داشته باشید که نوع کربوهیدرات نیز مهم است. برخی به سرعت جذب شده و قند خون را افزایش می دهند، در حالی که برخی دیگر ایده آل برای یک انرژی پایدار هستند و به آرامی وارد خون می شوند. در ادامه چند ماده غذایی را که در جهت تقویت انرژی شما در طول روز موثر است را بررسی می کنیم:

تخم مرغ: تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول زیاد به عنوان یک غذای ناسالم شهرت بدی دارد اما کاملاً غیرقابل استحقاق است. تخم مرغ، به خصوص زرده، سرشار از ویتامین B است که به سوخت و ساز انرژی یا تولید انرژی از غذا کمک می کند. ویتامین های B همچنین برای ساخت گلبول های قرمز خون که به انتقال اکسیژن به بدن کمک می کنند و همچنین برای بهبود عملکرد اندام ها بسیار مهم است. تخم مرغ همچنین دارای مقدار قابل توجهی پروتئین است که میزان آن  به حداکثر ۸ گرم در هر تخم مرغ می رسد. تخم مرغ یک صبحانه شگفت انگیز برای کمک به حفظ انرژی پایدار شما فراهم می کند.

ماست یونانی: ماست به سبک یونانی یکی دیگر از گزینه های شگفت انگیز صبحانه است که مقدار پروتئین مناسبی دارد. به میزان قابل توجهی بیشتر از ماست سنتی حاوی پروتئین است و این میزان به ۱۵ گرم در هر وعده می رسد. پروتئین موجود در ماست می تواند به حفظ سطح قند خون در طول روز کمک کند، به همین دلیل یک صبحانه عالی برای کسانی که سطح بالایی از انرژی را مصرف می کنند.

 

محصولات انرژی بار اچ بی سوئیت

همانطور که اشاره کردیم، رمز حفظ تعادل انرژی بدن، خوردن غذا برای ثابت نگه داشتن قند خون است. این مسئله حتی در افراد سالم و بدون دیابت نیز صادق است. نکته کلیدی در پایدار نگه داشتن قند خون، خوردن پروتئین، کمی چربی و یک کربوهیدرات پیچیده در هر وعده غذایی و میان وعده است. شما با استفاده از محصولات انرژی بار اچ بی سوئیت می توانید میان وعده های موثر و سلامت برای افزایش سطح انرژی در طول روز را فراهم کنید. بالا بردن آگاهی در مورد ترکیبات غذایی و اطمینان از اینکه هر وعده غذایی دارای تعادل مناسب مواد مغذی است، تأثیر بسزایی در حفظ سطح انرژی شما خواهد داشت.

آنتی اکسیدان چیست؟

علاوه بر ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین و فیبر (و سایر مواد مغذی و ریز مغذی ها) ، مواد غذایی حاوی بسیاری از ترکیبات دیگر هستند که برای سلامتی ما مهم می باشند. مطابق با گفته ی انستیتوی ملی بهداشت ، آنتی اکسیدان ها به عنوان مواد طبیعی یا ساخته شده توسط انسان تعریف شده اند که می توانند از آسیب اکسیداتیو یک سلول جلوگیری کنند یا آن را به تأخیر بیاندازند.

این ترکیبات یک گروه هستند ، به این معنی که فقط یک نوع آنتی اکسیدان وجود ندارد. نمونه هایی از انواع آنتی اکسیدان ها عبارتند از: فلاونوئیدها (مانند آنتوسیانین) ، کاروتنوئیدها (مانند لیکوپن) و بسیاری از ترکیبات دیگر که در انواع مختلف مواد غذایی یافت می شوند.

سالم زیبا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.