طبق خبر منتشر شده در آفتاب نیوز بدن هر انسانی روزانه به مقدار مشخصی از پروتئین نیازمند است. مواد غذایی مختلفی دارای پروتئین هستند که می‌توانند این نیاز بدن را فراهم نمایند. برای مثال موادی هم، چون غلات، گوشت و خشکبار از جمله آن‌ها هستند. کسانی که روزانه قادر نیستند تا میزان مشخصی از پروتئین را دریافت کنند می‌توانند از پروتئین بار استفاده نمایند.

پروتئین بار از موادی که حاوی پروتئین فراوانی هستند تولید می‌شود. از جمله این مواد می‌توان به سویا، شیر و تخم مرغ اشاره کرد. پروتئین بار در قالب مواد خوشمزه‌ای هم، چون شکلات و اسنک تولید می‌شود. همه ما خوب می‌دانیم که پروتئین‌ها بسیار برای بدن ضروی هستند و در نتیجه باید یکی از اجزای جدا نشدنی رژیم غذایی فرد باشند. افراد می‌توانند از پروتئین بار به عنوان میان وعده غذایی خود استفاده کنند.

وجود پروتئین بار سبب می‌شود تا مواد مورد نظر برای بدن ساخته گردند. از جمله این مواد می‌توان به اسید آمینه اشاره کرد. اسید آمینه برای ایجاد عضلات و افزایش سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد. همچنین این مواد باعث می‌شوند تا میزان گلبول‌های قرمز موجود در خون نیز افزایش یابد. اسید آمینه باعث می‌شود تا قسمت‌های آسیب دیده بدن سریعتر بهبود یابد. همان طور که قبلا هم ذکر کردیم استفاده از شکلات به عنوان پروتئین بار بسیار رواج دارد. از جمله خصوصیات ویژه این شکلات‌ها این است که روی آن‌ها موادی هم، چون بادام، پسته و سایر غلات‌ها قرار می‌گیرد. شکلات یکی از خوراکی‌های مورد علاقه افردد است پس درست کردن آن‌ها به گونه‌ای که بتواند پروتئین مورد نظر بدن را نیز تامین کند بسیار عالی خواهد بود.

محبوبیت پروتئین بار در سنین مختلف

 

برای افرادی که سوخت و ساز بدنشان بیش‌تر از حد معمولی است استفاده از پروتئین بار می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای این افراد باشد. پروتئین بار نه تنها به عنوان شکلات بلکه در حالت‌هایی همانند پودر و یا به صورت نوشیدنی نیز قابل استفاده می‌باشد. مخصوصا پروتئین بار‌ها می‌توانند برای افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند بسیار مناسب باشند. این گونه افراد از آن جا که نیازمند این هستند که در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی انرژی دریافت می‌کنند باید از پروتئین بار استفاده نمایند. برای مثال افرادی که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارند نیز می‌توانند از پروتئین بار استفاده کنند. پروتئین بار می‌تواند روزانه و به صورت مقدار مشخصی مورد مصرف قرار گیرد. اگر بخواهیم انرژی بار را با پروتئین بار مقایسه کنیم می‌توانیم بگوییم که با مصرف انرژی بار کربوهیدرات بدن تامین می‌گردد، اما پروتئین با این که به اندازه انرژی بار نمی‌تواند کربوهیدرات را تامین کند، ولی در عوض پروتئین زیادی دارد. در نتیجه مصرف پروتئین بار برای کسانی که نیازمند عضله سازی هستند بسیار مناسب است.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می‌خواهید وزن خود را کم کنید و در نتیجه قادر به خوردن مواد شیرین نیستید می‌توانید از پروتئین بار استفاده نمایید. زیرا این مواد دارای چربی و شکر مصنوعی نیستند.

افرادی که در طول روز زیاد فعالیت دارند مانند کارمندان و دانشجویان می‌توانند از پروتئین بار استفاده کنند.

فایده پروتئین بار

با استفاده از پروتئین بار می‌توان مقدار بیش تری پروتئین برای بدن تامین نمود. مخصوصا افرادی که مجبورند از رژیم‌های غذایی پیروی کنند می‌توانند از پروتئین بار‌ها استفاده نمایند. کسانی که به دلیل بعضی از بیماری‌های خاص قادر به مصرف موادی هم، چون ماهی و گوشت و موادی از این دست نیستند می‌توانند از پروتئین بار استفاده نمایند. آقایان نیازمند پنجاه و شش گرم پروتئین و خانم‌ها نیازمند چهل و شش گرم پروتئین هستند. همچنین افرادی که دارای رژیم هستند می‌توانند از پروتئین بار مخصوص که مواد قندی ندارد استفاده کنند.

شکلات پروتئین بار

در میان مواد مختلفی که به عنوان پروتئین بار مورد استفاده قرار می‌گیرد یقینا شکلات، خوش مزه‌ترین آن‌ها می‌باشد. از جمله یکی از مزایای خوب شکلات پروتئین بار این است که اشخاصی که در سفر هستند نیز می‌توانند از این مواد استفاده کرده تا بتوانند پروتئین خود را تامین نمایند. شکلات پروتئین بار را می‌توان در مزه و طعم‌های بسیار متفاوتی مورد تولید قرار داد.

 

چگونگی دریافت پروتئین

بدن هر انسانی روزانه به مقدار مشخصی از پروتئین نیازمند است. مواد غذایی مختلفی دارای پروتئین هستند که می‌توانند این نیاز بدن را فراهم نمایند. برای مثال موادی هم، چون غلات، گوشت و خشکبار از جمله آن‌ها هستند. کسانی که روزانه قادر نیستند تا میزان مشخصی از پروتئین را دریافت کنند می‌توانند از پروتئین بار استفاده نمایند. برای مثال مصرف روزانه یک تخم مرغ، شش گرم پروتئین برای بدن تامین می‌کند. در این راستا همین طور که می‌بینید شما مجبور خواهید بود تا مواد مختلفی را مصرف کنید تا بتوانید پروتئین مورد نیاز خود را تامین کنید. برای همین افرادی که زمان کافی برای مصرف مواد مختلف ندارند می‌توانند تا با همراه داشتن یک بسته کوچک از پروتئین بار نیاز خود را در طول روز تامین کنند. رژیم غذایی سالم عاملی است که می‌تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها گردد به همین دلیل اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار بدید این است که همیشه به وجود مواد مورد نیاز در بدن توجه کافی را داشته باشید.

برای خواندن اطلاعات بیشتر کلیک کنید.